19/7 2011

Idag har jag varit i tornby, har shoppat lite grejor till hästen som hon behövde. Sen bar det av direkt till stallet. Danza mådde toppen, vi gick en liten promenad, sen tog jag hand om hennes sår, kollade hennes ben som varit skadat o tvättade hovarna haha kände för att ge er lite detaljer ;) snart blir det att sitta upp i sadeln igen... har inte ridit på flera veckor, men förhoppningsvis kan jag börja rida i slutet av veckan. Kaninen mår också bättre, hennes svullnad är i stort sett borta o ögat syns igen, och förresten, hon hade nog tandvärk, hennes trasiga tand ramlade ut idag, det var bara bra.
Annars har jag inte gjort sådär jättemycket på lovet än. Igår var emilia hos mig o vi var en stund i stallet. Danza frös och var orolig men det blev bättre när vi hade gått lite prommenad. Sen stack vi hem o åt o spelade lite spel, mycket mysigt <3 på kvällen cyklade jag tillbaka till stallet för att ta av danza täcket. Här kommer en bild på henne förresten:
Jättedålig bild, jag vet, hon har flugnätet på sig också, men som ni ser så är hon inte speciellt muskulös och hon har gräsmage xD eftesom hon går på bete haha men i höst kommer hon va skitsnygg när gräsmagen försvinner och vi har kommit igång med träningen, om hennes ben tillåter det men det får man hoppas!
Jo, ursäkta om menyn på bloggen är konstig, ska fixa till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0