En så trevlig dag var tvungen att bli otrevlig

Idag har vi vart o hämtat hästen :D halv tio skulle vi va där. Vi packade in alla grejor o sen började vi lasta hästen ungefär kl tio. Vi fick in henne två timmar senare. Först var vi 6 personer om att försöka få in henne men sen fick vi hjälp av två till så vi var 8 personer om att få in henne. Det kunde ha gått riktigt illa om man inte är fullt koncentrerad hela tiden o är berdedd att skena undan. Aja, danza fick sig några blåmärken av hennes försök att skena åt sidan o inte nog med det... trodde urlastningen skulle gå mycket mer smärtfritt men nejdå... Danza snubblar ner för rampen o rullar ner på marken, fick sig ett rejält sår på bakbenet. Aja hon släpptes i hagen nästan direkt o det gick däremot bra. Det verkade bli en riktigt trevlig dag... jättetrevligt folk, välmående häst.... men inte blev den trevlig inte (läs inte om du är känslig)... hemma på kvällen med min ``sjuka´´ kanin ... jag höll på att städa hos dem lite, jag går o kollar kaninen i kaninhagen o det jag får se var mer än otrevligt.... hela hennes öga var täckt av var... men det är bara ett bra tecken! ja det betyder att varet i hennes stora bulle under ögat kommer ut, vilket betyder att bullen försvinner mer o mer... men det är inget trevligt vill jag säga... det rinner mycket med tjockt vitt var o det rinner hela tiden, o hur det luktar, det ska vi inte tala om, jag mår illa! jag tror jag får mardrömmar av det, och lukten, den sitter kvar i näsan! men då vet ni! skönt att få skriva av sig lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0