Tiiiiiisdag

Jahop idag är det tisdag o jag e sjuk... måste ta mig till skolan i alla fall, vi ska ha uttagning inför en konsert imorrn o vi har knappt övat... det är sovmorgon i alla fall, mycket skönt!

Jag måste bara skriva lite om plain jane på mtv, jag är så emot det programmet! jag är inte emot jane, det är bra att hon försöker stärka personers självsäkerhet, men dom försöker ju ändra på hela personen, de försöker ju ändra personligheteten, precis som att personen inte duger som den är! T.ex. när personen ska få en ny stil... det tycker jag är strunt, låt personen ha sin egen stil. Personen får gå o plocka till sig kläder efter sin egen stil, men om jane inte tycker om den så slängs den åt sidan... bara för att jane inte tycker att de kläderna är snygga, men det kanske personen själv tycker! vad hände med att man inte ska bry sig om vad andra tycker?? DET har med självsäkerhet att göra, att våga vara sig själv, eller hur?? att våga ha sin egen stil! Har personen en klädstil som får den att verka tillbakadragen, jobba på att verkligen öka självsäkerheten mer o inget annat! så kommer hennes klädval kanske ändras av sig självt. Annars får man det att verka som att personen inte gillas som den är! men en sak till, bara för att en person kanske inte gillar ett visst  lite mer vågat plagg, så betyder ju absolut inte det att personen är osäker... det är personens stil och det ska man acceptera

det här ser man tyvärr mycket i vardagen också. Visst, kläder påverkar hur andra ser på dig, så våga då ha din egen stil, då visar du ju vem du är, o du ska gillas för den du är :) jag får nog ge mig nu, men detta är något jag kan diskutera lääänge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0