Oacceptabelt

Jahopp fick en till låt att kompa till idag, den skulle vi öva på kl 18.00...KL 18.00!! kl 18.00?? allvarligt.. ohja. Hur f*n tänker skolan? jag äter lunch halv tolv, sen hinner inte jag äta något, det är lektioner i sträck, o dessutom stänger caffét kl tre! jahopp hur låter det här? man ska gå till skolan från halv nio till minst halv sju på kvällen, man har bara ätit lunch, kommer hem efter sju, dödshungrig med värsta huvudvärken, ska äta, sticka till stallet och ta hand om hästen och sen ta hand om kaninerna...  värsta är att skolan tar förgivet att man tar sitt ansvar o gör skolarbete hemma också! Hur för i helvete tror de att man hinner det?? undra vad rektorn har att säga till sitt försvar, bara en idiot tycker det är lämpligt att gå i skolan från 8.25 till 18.30 plus förvänta sig att man pluggar hemma!!! är det ens lagligt? jag förväntas dessutom att hjälpa till hemma, plus att jag måste ta hand om hästen o kaninerna!! o kanske det allvarligaste av allt, man hinner inte ta hand om sig själv!! det får vara nog!! här krävs ett allvarligt snack!!

skolan är till för att man ska lära sig för att sen få ett jobb i framtiden, men jag kan tala om att om skolan är på detta viset, stressigt med långa dagar o ingen fritid, så kan man få allvarliga sjukdomar o.s.v pga stress o annat, o då mina kära vänner, då är resten av livet förstört, då kan man kanske inte jobba alls, eller väldigt lite, vilket skulle påverkar samhället eftersom man mister folk eftersom de inte kan jobba, plus att man slösar bort pengar!!!! går dessutom åt pengar till att dessa personer ska få sjukvård!! allt detta helt i onödan!! 

Starka åsikter men vem håller inte med mig? det här med skolan har gått helt över styr Sverige! eller? vad har hänt med att varje människa har rättigheter? nu har jag fått skriva av mig, hoppas ni håller med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0